Charlas con Jurt

Jurt es un cachorro de perro peruano, adoptado en Trujillo por el detective Rossend Llopis. Afincado en nuestro país, repasa la actualidad y reflexiona sobre temas de siempre. Una vez a la semana publico estas conversaciones.

La contra, de La Vanguardia

| Filed under castellano crítica general Opinión

Me gusta casi siempre esta sección. Pero hoy, 6 de noviembre, especialmente. La recomiendo, aunque, por favor, si la leéis, leedla entera, no os quedéis con las dos primeras líneas, que son estas:

-Ocho años de investigación, ¿cuál es su conclusión?

Vivimos en un mundo donde las personas importan muy poco.

Pues vaya manera de malgastar el tiempo. Eso ya lo sabemos. No, en serio, lean que vale la pena. Compren un ejemplar, o lo ojean en el kiosco o lo leen en internet, lo que quieran.

Enlace la Contra de  Vanguardia

by admin | tags : | 1

Guardiola, Pou i Estadella

| Filed under català Opinión

Avui, aquest matí, m’he ensopegat amb el Guardiola, quan sortia d’una papereria aprop d’una granja on esmorça de tant en tant quan està de vacances. El Guardiola, si, aquest noi que ens ha portat la Lliga, la Copa del Rei i la Champions. Perquè ens la ha portat ell, no us oblideu, que de jugadors bons n’hi ha hagut durant moltes temporades i res de res. Ha portat també, seny, diàleg… en fi, que espero que estigui a Can Barça tans anys o més que el Ferguson al seu club, el Manchester U.

Escric, però, per destacar un altre aspecte del Pep Guardiola. La seva manera d’estar, de caminar. Ni ensenyant-se massa, ni massa poc, que tampoc seria just. I m’ha recordat al Josep Maria Pou, a Arte, on havia de passar uns moments desapercebut pel public sense retirar-se de l’escenari, mentre els altres dos personatges eren el centre de l’acció. Costa d’amagar un cos de la mida del Pou, i en canvi, ell ho aconsegueix. Pels que no hagin vist Arte, un altre referent seria el Jordi Estadella, a El semáforo, posant cara de pòker mentre desfilaven artistes d’arreu d’Espanya.

Espero que aquest sigui el primer entrenador que no facin fora quan vinguin mal dades. Un dia o un altre vindran, però el Pep aixecarà més Copes d’Europa encara. Si el fan fora, les aixecarà dirigint altres clubs. I això, no.

Rubianes

| Filed under Opinión

Así, sin Pepe. Sólo con el apellido ya sabemos a quien nos referimos. No se necesita más para identificar a un actor que buscó el camino de la risa para hacernos un poco más felices. Nadie como él ensartaba tan graciosamente una ristra de exabruptos. Sus monólogos eran sabia mezcla de guión e improvisación. Lo conocí, poco, pero lo suficiente para saber que era buena persona. Un cáncer de pulmón acabó con su vida. Con su talento, nada ni nadie pudo. Ni los que lo denunciaron por unas palabras que dijo en “El Club”. Que vayan juzgando. Rubianes, o su memoria, los sobrevivirá a todos ellos. A los que no creemos en el cielo sólo nos queda preguntar dónde coño estará.

Leed sobre esta noticia en La Vanguardia 

Navidad

| Filed under castellano general humor Opinión

Lo bueno que tiene la Navidad es el mensaje que suele reinar entre todos: paz, amor… Lo malo que tiene es que no nos lo creemos ni nosotros. Más que Navidad, debería llamarse Noverdad.

SGAE

| Filed under castellano crítica Opinión

La SGAE cobrará por las canciones de La Marató (un programa solidario de TV3). Leído en La Vanguardia. Acaba de perder una ocasión de rehacer su imagen. Sí, ya sé que es difícil, si no imposible. Más que defender derechos de autor, lo que defienden son desechos de autor. ¿Quién se hubiera negado a percibir su parte proporcional? A sus directivos les diría una cosa pero no me acuerdo si se escribe con b o con v.

Actualización: veo la encuesta que realiza La Vanguardia. Pregunta: ¿Considera usted justo que la SGAE se beneficie de ‘La Marató’ de TV3? Cuando llevaban 2.431 respuestas, la proporción era 97% no, 3% sí.

María

| Filed under castellano crítica Opinión

Leed en El País esta breve conversación con María Scantlebury. Tras el dolor, seguro aparecerá una leve sonrisa. Les ponían música de Julio Iglesias y Nino Bravo mientras la torturaban. El comentario llega inmediatamente: el Perich hubiera sugerido música de Perales.

by admin | tags : | 1

Futbolero

| Filed under català Opinión

Avui, no sé perquè, estic molt futbolero. Ahir vaig veure el partit, i em vaig alegrar pel Thierry Henry. Crec que s’ho mereixia. Però em sembla molt que s’anirà aviat del Barça. Aquest Nadal.

Una altra cosa. Em vaig fixar, i crec que a TV3 ho van destacar, que quan un company et fa una passada dolenta, has d’aixecar el polze, com diguent, ja estava bé, ja la idea. De tant repetit, aquest gest ja significa el contrari. Ve a dir, Noi, Dani, quina pedrada m’has llençat.

Per això, i ara tornem al Thierry, al Titi, em va agradar que en un moment es colpejés al pit, dient, molt gràficament, és culpa meva.

Si queréis comprar una cámara fotográfica, aquí encontraréis al mejor precio: Pixmania

Futbol

| Filed under castellano humor Opinión

Llegit a LA VANGUARDIA:

“Y, a falta de un cuarto de hora, el Athletic se quedó con diez, al ser expulsado Orbaiz que veía la segunda tarjeta amarilla por una patada al rostro de Munitis”

Claro, por una patada en el rostro sólo le enseña la amarilla porque todo el mundo sabe que Munitis no es muy alto. De 1,70 para abajo, amarilla; más estatura, roja.

Tardà

| Filed under català crítica Opinión

Tardà és el que arriba tard, oi? Doncs el Joan Tardà està trigant massa en demanar disculpes. Disculpes les ha de donar tot aquell que s’equivoca. I qui diu bestiesses davant un micro s’equivoca. I el que les diu davant gent que per joventut tenen la sang més calenta que els altres, ha de posar més seny que rauxa quan parla. Però si les diu, ha de disculpar-se, i bé. No dir que alguns mitjants descontextualitzen les seves paraules. Catalunya ha de viure, i viurà, sense que ningú no hagi de morir.

Us deixo l‘enllaç a La Vanguardia